donderdag 6 juni 2013

Appartement en bijbehorend uitzicht

Beste lezers, sommigen van jullie heb ik mijn 'kamertje' al via de webcam (Skype) laten bewonderen. En voor eenieder die nog niet weet hoe ik er hier bij zit in dit bericht een paar foto's van mijn woning en het bijbehorende uitzicht.

U ziet: de 'voordeur', de keuken, mijn bureau (heel comfortabel..). De blauwe zak die op de vuilnisemmer ligt zit vol met plastic tasjes van de supermarkt; ja want elk product gaat in een tasje...zelfs als er al een handvat aan zit. Dan probeer je het product uit de handen van de inpakkers te snaaien om zonder plastic zakje in je kar te leggen...en dan worden ze toch pissig. Anders gaan ze zich waarschijnlijk 'nutteloos' voelen... haha. Nu fungeert de blauwe zak mooi als deksel; tegen de stank.


Mijn bescheiden zithoekje...


De TV met wel duizend zenders hele foute horror en actie zenders... pff. Ik heb hem nauwelijks aan gehad hoor. Heb in het begin ooit eens een James Bond film gekeken. Dat was wel aardig.


Slaapkamer no. 1 met een tweepersoons bed (waar ik overigens niet in slaap). De grote kast in deze kamer heb ik als voorraadkast in gebruik genomen... O ja, en ik heb de airco in deze kamer permanent aan staan om het appartement leefbaar te houden kwa temperatuur.


Aan uw linkerhand kunt u de woonkamer in. Gaat u rechts dan vindt u de badkamer. Midden in de gang staat de wasmachine met centrifuge... handig! En als u rechtdoor gaat komt u in slaapkamer no. 2. Hier slaap ik. Is zo gekomen toen ik de eerste dag met 2 collega's in dit appartement zat omdat er geen andere beschikbaar waren. En ik heb nooit de behoefte gehad om te verhuizen.




Best aardig toch? Als het zover is dat ik 's nachts ook deze airco aan moet doen om niet te smelten dan doe ik mooi mijn oorpluggen in. En met de wekker gaat dat wel goed; dat weet ik nog van vorige jaar. Ik heb geen idee wat ze wilden bereiken met het folie op de ramen... Dit is weer echt helemaal Saudi-stijl.



Uitzicht vanuit mijn slaapkamer. Iemand maakt handig gebruik van de temperatuur. Al ziet het er een beetje vreemd uit als je denkt aan de hoeveelheid woestijn-stof in de lucht.


Huisje, boompje (nee die dan weer niet...helaas!), beestje (duif), opa, kind en fiets...


Toch handig die geblindeerde ramen; ff kijken of mijn kuif goed zit voordat ik naar mijn matties ga ;-)


Elke vierkante meter moet en zal een airco hebben in dit land... Stel je voor anders raken we die smerige aardolie nooit kwijt...


Uitzicht weer vanuit mijn slaapkamer, nu naar het Noordwesten. De bomen die je ziet horen bij het park. Daar stroomt het tegen middernacht vol met families die hun kroost in de speeltuin dumpen.


Straatbeeld: een Saudische dame met haar 'mannelijke' begeleider. "Blijf nou bij me, anders word ik nog opgepakt!" Tja...


Krijg nou wat; er wordt gewerkt in het weekend! En wel met het beste materieel zoals je ziet...


Ja joh, pleur daar maar neer. Zo schieten we lekker op heh. Moet je het straks daar weghalen...


Gaat die kerel nu serieus bijdehand lopen doen...


... Je collega komt net uit het museum met z'n kiepwagen... Kalm aan wil je.


En toen viel mijn oog op een prachtig dakterras... Hier hebben 2 dames mij zitten begluren toen ik met mijn gespierde torso uit het raam hing om de foto's te maken die in dit bericht staan... Jaja, en toen ik ze zag doken ze 'weg' achter de airco...haha net of dat hielp.


Onder het motto 'elk nadeel heb z'n voordeel'... Gelukkig ben ik niet zo lang want ik heb niet veel ruimte ver als ik onder de douche sta. Meerdere collega's kunnen dus gewoon niet normaal douchen. Ook heb ik zelf maar een trekker aangeschaft aangezien de hele badkamer wel blank staat als ik gedoucht heb. En ik herhaal...: Saudi-stijl.


Dit plaatje is meer dan de moeite waard! Hoe ironisch; er hangt een boiler, maar als ik tegenwoordig wil douchen 's middags na het werk dan moet ik eerst de KOUDE kraan ruim 5 MINUTEN open zetten voordat ik er onder kan gaan staan...


Speciaal voor de mensen die zich zorgen over mij maken v.w.b.t. gezonde voeding; samen met collega Martin een overheerlijke 'rol' gegeten met 1) gebakken ei, geitenkaas, groene asperges (u ziet ze zitten), rode pesto, pompoenpitten en vast nog wat lekkere ingrediënten. En 2) tonijn, verse tomaat, sperziebonen, geitenkaas en vast ook hier nog wel wat lekkere ingrediënten. En btw: ik was de kok!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten