Beste lezers, dit bericht zal ik ook weer presenteren in de vorm van een foto-bericht (met onderschrift bij de foto's). Dat bevalt mij eigenlijk heel goed. Als ik nog apart ga schrijven tussen de foto's dan loop ik steeds te pielen met de opmaak... en aangezien ik nogal secuur ben kan dat af en toe aardig irriteren. En daarbij heb ik ook nog te maken met een internetverbinding die niet vergelijkbaar is met wat we in NL gewend zijn. De verbinding in het hotel is wel stukken beter dan op de school (???).
Dit bericht zou wel eens redelijk vaktechnisch kunnen zijn voor sommigen; veel plezier. En bij vragen roept u maar, teacher Ted staat voor u klaar ;-)
Als eerste opdracht moesten de leerlingen de versheid van de eieren testen door ze in een pot met water te doen. Op het whiteboard enige uitleg. |
Bij gebrek aan materiaal moest ik maar een beetje creatief zijn. |
Kijk de eitjes mooi op de bodem liggen; allemaal hartstikke vers dus. Mooi. |
Tarik noteert de bevindingen. |
Ook heb ik ei-kwaliteit (in de breedste zin) met de leerlingen besproken. |
Uiteraard doet de docent ook gewoon mee. Deze hen is aan de haan (zie de 'A' van Ali) ontsnapt; iets rechts van het midden zie je een wit stipje - dit ei is niet bevrucht. |
Musab en Tarik doen een poging; gelukkig hebben ze twee eieren. |
Iets duidelijker ziet dat er zo uit. Dit embryo is overigens al wat verder ontwikkeld. |
Ik vroeg de leerlingen om een tekening te maken van wat ze zagen op hun bordjes. Dat betekent niet dat je plaatjes van internet moet gaan overtekenen... soms snappen ze er nog niet zoveel van... |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten