vrijdag 7 juni 2013

Nog een interessante les: naughty boys...

Beste mensen, ik wist niet goed of ik dit bericht wel zou plaatsen, maar het was zo'n prachtig voorval dat ik het jullie niet wil onthouden!

Faisal, de leerling die als enige Animal Production als eerste keus heeft opgegeven, had thuis zelf een prachtige presentatie gemaakt over de landbouwdieren die ik eerder in de les behandeld heb, en wat die dieren ons geven (melk, eieren, vlees, kracht, entertainment etc.). Ik heb hem nog wat feedback gegeven hoe hij  de presentatie perfect kon maken. De volgende dag had hij mijn opmerkingen keurig verwerkt ("finish teacher"). Ik heb toen zijn cijfer (een 4.7) in een 9.0 veranderd! Die gozer is ernstig goed bezig in de klas, ondanks zijn ernstig gebrekkige Engels.
Faisal had nog wel een vraag over de pauw; wat is het nut van dat dier. We hebben wat gediscussieerd, en toen herinnerde ik mij opeens dat wij in Nederland van de veren van de pauw oorbellen maken. En om dat te illustreren (en stiekem ook wel een beetje als experiment...oeijoeijoei!), heb ik de volgende plaatjes via de beamer laten zien... waarbij het volgende gebeurde...




Allereerst liet ik de leerlingen de oorbellen zien...
  





En toen dacht ik: joh, ik zal de jochies ook even laten zien hoe dat er dan in de praktijk uit ziet... . . .  .  .  .   .   .   .    .    .    .


















Bij het zien van de dame hierboven zei een leerling: "ooo, very beautiful teacher". Een begrijpelijke en gepaste reactie, lijkt me. Maar nee, onze lolbroek Khalid Alanazi stond op en zei het volgende: "I go bathroom teacher!" Wel, op zich kan het toeval zijn, maar ik zal jullie vertellen dat Khalid nog geen 5 minuten geleden ook al naar het toilet was geweest...
Jullie begrijpen het, Khalid had het weer voor elkaar en de hele klas gierde en brulde het uit. En ik trouwens ook. Niet helemaal het goede voorbeeld als docent, maar ik had het geluk dat ik kon wegduiken achter mijn 'bureau'. Toen de klas bedaarde zei Khalid heel serieus: "please 'x' teacher; close teacher". Het werd hem blijkbaar echt teveel. Arme jongen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten