donderdag 6 juni 2013

Met de kinders naar de boerderie! Bezoek nr. 1

Dit bericht is voor de verandering weer eens een foto-bericht. Het zijn namelijk 40 foto's... dus met het onderschrift kom ik volgens mij wel aan een aardig verhaal. Geniet er van!

 
Kom op leerlingen! Een beetje 'yalla yalla' a.u.b.; de koeiers zijn namelijk al bij de melkstal...nu jullie nog.
  

Juist! Heel goed. Nu die twee koeien nog even naar de linkerkant.
  

Sultan doet het meteen al heel aardig. Melken is overigens niet zijn ambitie...
 

Saad - de werknemer van het bedrijf die ons altijd assisteert bij het melken - kijkt toe en ook Tarik doet het meteen al heel goed voor de eerste keer.
  

Waleed heeft nog wat hulp nodig. Hij vindt de koeien nog een beetje eng geloof ik. Nu was dit overigens ook een onrustige dame.

  
Na het melken had Saad voor ons 2 koeien vast gezet zodat we ze konden gebruiken voor de les. Ik had een paar mooie opdrachten voor de leerlingen op papier gezet waarvan jullie de uitvoering hieronder gaan beleven.
  

Het lijkt erop dat Hussein voor de zoveelste keer met zijn telefoon staat te spelen.... maar nee, voor deze keer is het juist de bedoeling. Hij en Khalid Alanazi gaan de hartslag van deze koe meten. Het bleek al een hele toer voor hen om het hart te lokaliseren. Da's wel zo handig.

  
Tarik maakt zijn stethoscoop gereed om de andere koe (een heerlijk rustige dame) te onderwerpen aan het onderzoek. Hee, maar waar is jouw stopwatch-partner?

  
Eerst maar eens op zoek naar het hart!

  
Jep; ergens diep in haar 'oksel' moet je haar hart goed kunnen horen.

 
Ah, daar is je assistent. Hallo Faisal. Een prima team deze twee!
 
 
Faisal noteert netjes de gevonden waarde.

 
Nog even haar oornummer controleren.
  

En hier hebben we onze lolbroek Khalid Alanazi weer...zou je denken... Hij had een verrassing in petto voor de 'teacher' (zie enkele foto's verderop).
 

En de rest. Ze gedragen zich zoals gewoonlijk...

  
Hup! De andere leerlingen ook aan de slag met de koeis.

 
Veearts Tarik met zijn assistent Faisal. Prachtig jongens!

 
En dit is diezelfde 'lolbroek' Khalid Alanazi. Ik ga niks zeggen; trek zelf de conclusie maar wat betreft deze leerling...
 

Kijk hem lekker bezig zijn!

 
Khalid je hoeft je niet te schamen hoor; je 'teacher' vindt het helemaal top!

 
En kijk aan; mijn aanmoediging motiveert Khalid. Hij pakt het nu serieus aan.
 

Na de hartslag door naar de kamelen, lopend over het terrein via de opslag van het ruwvoer. Het was best een eind, en zeker voor de Saudi's, maar de leerlingen volgde hun 'teacher' getrouw.


Meuhh... wat moet die lijpo van me?!


Gozert doe ff normaal! Waar zijn die leraren als je ze nodig hebt?!! Sorry meneer kameel. Volgens de leerlingen ligt het aan zijn achternaam. Maar ik zal hem 'een lesje (omgang met dieren) leren'.
 

Nou voorruit dan maar... ja daar! Lekker hoor.

 
Mooi kapsel meneer kameel. Whaha.

 
Heh bah, nog zo'n snotjong. Wat moet je bij mijn dames? Gaat weg.

 
Wat een baard heh! Ik moet zeggen dat het ook echt een mooie mannetjes kameel (hengst) was.


Nu heeft Hussein een klein koppie, maar je kunt hier goed zien wat een kolossale dieren het zijn. Deze hengst was echt een goedzak.


En daar hebben we Khalid Alanazi weer.

 
De bruine dame vertrouwt Khalid nog niet helemaal...

 
Maar nu dan toch echt wel.


Zijn klasgenoten worden ongeduldig...

 
... Maar Khalid is nog lang niet klaar hoor. En hij geniet er zichtbaar van. Dit is dezelfde leerling als bij de koeien mensen... waar ik naar jullie oordeel vroeg.


Er zat niks anders op en de rest van zijn klas was er bij gaan zitten totdat Khalid klaar zou zijn. En net toen ze dachten dat het zover was...

 
... Zegt meneer doodleuk tegen zijn klasgenoten 'five more minutes!'. Haha!


En uiteraard wil de docent ook even poseren met meneer kameel!

 
En toen ik we terug kwamen van de boerderij die ochtend waren de leerlingen van Food Technology net vers brood aan het bakken...

 
... Goed gelukt jongens!

 
... Maar toen ik van de auto naar gebouw C liep zag ik dit... (Ik heb de drie voorgaande foto's even omgedraaid kwa volgorde). Beetje jammer, niet?



Lieve mensen, dit was 'm voor vanavond. Maar houd mijn blog goed in de gaten want er volgen nog een heleboel berichten. En die zet ik er morgen bij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten