vrijdag 7 juni 2013

Camel market Al Kharj - meeting an old friend


Ik ben weer opgestart op deze mooie stoffige vrijdag. Ideaal weer dus om lekker binnen te zitten en aan mijn blog te werken... Jammer dat ik een buiten-mens ben. Gelukkig was het op donderdag 9 mei heerlijk weer toen ik met collega's Martin en Joern naar de kamelenmarkt ging. Geniet er van en zus, dit bericht is geloof ik wel geschikt om aan Lieke te laten zien voor het slapen gaan toch? Behalve 1 foto, maar die kom je vanzelf tegen.







Het was al weer lekker druk met bieders en kopers.
 

En voor mij begon het gelijk goed met een heel nieuwsgierig kamelen kalf(je). Joern heeft deze bijzondere ontmoeting toevallig ook gefilmd! En dat is echt zooo super schattig!!!
  

Ik had hem nog willen bellen voordat we naar de markt zouden gaan, maar heb dat niet meer gedaan. En warempel, kom ik mijn oude vriend Abdullah Alzagi die ik hier vorig jaar voor het eerst ontmoette zomaar tegen!

 
Deze Saudi's poseren voor Martin en worden tegelijkertijd door Joern op de foto gezet.

 
Helaas kom je toch ook minder plezierige taferelen tegen...


Maar ook dit: oh lekker mam, iets naar achteren nog.


En nu heb ik honger moeder!


Kom op mam, doe niet zo flauw en doe je BH ff uit dan kan ik drinken.


Moeders heeft last van wel heel droge nagelriemen... Hoe kan dat nou?

 
Dit jochie was er vorig jaar ook met zijn huisdier.


En ook nu weer was hij lekker over de markt aan het toeren met z'n kameel.


Een simpel maar effectief en bovenal welzijnsvriendelijk halster.


Op een gegeven moment nam Abdullah mij mee naar een heuse koffietent bij de markt. Nooit geweten dat die er was maar ik denk dat het ook meer voor de lokalen bedoeld is...


... Volgens mij klopt mijn gevoel wel heh. Je moet overigens niet denken dat dit van die zielige oude opaatjes zijn. Toen wij vertrokken scheurde de Saudi die op de grond zit ons voorbij in zijn dikke Jeep. Beetje jammer dat ze gelijk begonnen te vissen naar mijn salaris...
  


Het was overigens een heel nette en schone tent dit... Speciaal voor jou Gabriel! Haha...


En toch blijft het mij boeien; de duizenden Euro's waarmee deze student over de markt loopt om zijn kamelenkudde aan te vullen. Een briefje van 500 is meer dan 100 Euro heh. En volgens mij is hij er zelf ook wel blij mee ;-)



Martin, Joern en ik hebben genoeg gezien en gaan naar het hotel. Gegroet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten