dinsdag 24 april 2012

Teacher Ted!

Hallo lezers!
Voor de afwisseling is dit bericht weer in de vorm van een foto-blog. Veel plezier!
Reacties zijn meer dan welkom!

De eerste (en tevens enige) verdieping in gebouw C. Dat is het gebouw wat het dichtst bij Al-Kharj licht. Terwijl mijn collega's door de gang met de leslokalen richting de uitgang lopen inspecteer ik nog even mijn Animal Production lokaaltje. Het is een heel mooi en praktisch lokaal waar velen toch wel wat jaloers op zijn... Ik moest het doen met de tafels die als enige nog over waren, en ik heb er het beste van gemaakt! En dat is heel goed gelukt!

Serieus bezig...?! V.l.n.r.: Simon (AOC Friesland), ik (AOC Friesland), Ibrahim (CINOP), Liviu (Roemeen, CINOP), Harm (Van Hall-Larenstein Wageningen), Henk (gedetacheerd vanuit VHL Wageningen), Joost (CINOP), Mihai (Roemeen, CINOP), Tony (via CINOP) en Cees (ook via CINOP).

Mijn bureau in mijn lokaal! Werkt wel prettig.

Met zelfs een mooi smart-board. Het idee is leuk, echter is het 'm nog net niet helemaal (zoals veel hier).

Woensdag 18 april: toen presenteerde ik mijn lesaanpak aan de (soort van) 'managing director' van het DFP gebeuren en enkele collega's.

... Je ziet denk ik welke persoon ik bedoel...

Zaterdag 21 april: introductie met de leerlingen. Saad met z'n petje en z'n mooie uniform...

Body language! Werkt erg goed bij deze jochies!

Ze luisteren wel! Alleen begrijpen ze er bijna niks van!!! Dat is gelijk het probleem waar al mijn collega's (en er is serieus géén uitzondering) keihard tegenaan zijn gelopen! Ok, er zijn enkele leerlingen die wel een paar zinnen begrijpelijk Engels kunnen, maar het houdt echt niet over. De jongen helemaal rechts vooraan op de foto is één van de toppers!

En nu moeten jullie echt even opletten stelletje....! Nee, bij deze lui is gebarentaal absolute noodzaak om hetgeen je wilt vertellen goed over te brengen. En dan nog...

Een praktijklesje tussendoor; gezien het niveau kunnen we wel stellen dat we met leerlingen te maken hebben die graag iets doen! Iets anders dan alleen maar luisteren. De vragen beginnen wel langzamerhand te komen, echter moet de betreffende leerling dan nog een manier vinden om mij zijn vraag te kunnen stellen... Engels is ook voor die leerlingen erg moeilijk. Het is daarentegen wel positief dat er vragen zijn; we are getting somewhere!! Er speelt echter nog een ander, ietwat complexer probleem wat ik graag live uitleg aan iedereen die daarin geïnteresseerd is.


Een heleboel mensen van de groep op de foto ter gelegenheid van de verjaardag van Liviu. Naast mij (rechts) mijn top-collega Mihai! Hij is vanavond trouwens op weg naar huis om zijn Visum om te ruilen voor eentje met een wat langere verblijfsduur (meer dan 30 dagen....!!). En als het goed is komt hij vrijdag al weer terug... Arme gozer!


Goed, tot zover de belevenissen van Teacher Ted. Tot het volgende bericht maar weer - "Kamelen in de woestijn!" (Met een aparte alinea over kamelenmelk...!)
Groeten,
Ted

2 opmerkingen:

  1. Hoi Meester,

    Ik begrijp, en zie dat het niet eenvoudig is om je leerlingen iets bij te brengen. Het ontbreekt hun vaak aan motivatie. Het aloude probleem in dit land, plus niet te vergeten de communicatie. Ik kan je frustraties dan ook zeer goed begrijpen. Maar gelukkig zitten er ook een paar tussen van goed wil, waar je al je pijlen op kunt richten. Ik wens je dan ook veel sterkte, en vooral geduld. Groetjes Johann.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Meester TED:P hihi ziet er goed uit hoor:D
    Geef je gewoon in het Engels les? Lastig of juist heel leuk? Leren ze graag? (zoals ik bij Johann lees is het nog best lastig)

    Groetjes Daphne

    BeantwoordenVerwijderen