vrijdag 30 maart 2012

In het weekend

Dit bericht doe ik weer als een foto-blog; dat bevalt mij eigenlijk heel goed zo.
Als er bezwaren zijn hoor ik het wel ;-) Even een korte inleiding dan...
Afgelopen weekend ben ik op zaterdag overdag naar een paardenrace gegaan met de projectmanager (Henk) en zijn familie. Dat was wel apart om mee te maken.
Op zondag heb ik Al-Kharj wat beter bekeken, met de benenwagen (dat is hier nogal raar; stap je op de fiets dan ben je levensmoe, en ga je "grote" stukken lopen - meer dan 500 meter - dan ben je gewoon volslagen idioot bezig....zo denkt men er hier over). Rond de middag kwam ik vlak bij het hotel tussen alle Saudi's terecht die massaal naar de moskee kwamen om te bidden (het was gebedsdag). Hieronder volgen enkele bijbehorende plaatjes. Veel kijkplezier!

Zaterdag: de renbaan. Een behoorlijke afstand; 2400 meter. Alles wonderbaarlijk mooi groen. Op het grasveldje wordt alvast (waarschijnlijk) de eigenaar van een racepaard geïnterviewd.

En daar komen de paardjes... Ging best hard. En kleine mannetjes die jockeys!

En de winnaar is....

Zondag - gebedsdag: uitgestorven straten in Al-Kharj. Op deze foto zie je een deel van de Souk aan King Saud Road. Rechtsachter waar ik sta is het hotel. De pijlen die je op het wegdek ziet bestaan uit grote ijzeren doppen; super irritant als je als voetganger oversteekt bij een voetgangerslicht, want daar ligt namelijk een 2 meter brede strook van die krengen. Je bent dan wel verzekerd van een goede voetenmassage....

Straatbeeld van King Saud Road.

Hupsakee! Je vliegende tapijt over je schouder en op weg naar de moskee op gebedsdag. Dit was het moment tussen de middag waarover ik in de inleiding schreef. Alleen had ik dat toen nog niet in de gaten...

Jong geleerd... Straks nog zo'n theedoek op je hoofd...



Het werd steeds gezelliger bij de moskee. De auto's staan op zo'n moment 3 rijen dik in alle straten rond de moskee!


Zozo dames.... even stiekem gluren of er nog iets tussen zit...? Hint: goed kijken...rechts op de foto.

1 opmerking:

  1. Plaatjes zeggen soms meer dan woorden he? Oma Thea geniet ook mee, we printen je verslagen voor haar uit. En je weet belangstelling heeft ze altijd! Tot gauw! Nenske

    BeantwoordenVerwijderen