vrijdag 3 mei 2013

Nattigheid...

Beste lezers, ik heb hier en daar beloofd om vandaag weer een nieuw bericht op mijn blog te plaatsen. Echter kost het uitzoeken van foto's best wel tijd, en ik wil ook niet mijn hele weekend met mijn snufferd achter de laptop zitten. Vanavond een heerlijk soepje gemaakt met stokbroodjes en een groene en rode pesto. Jammie. Hebben Martin (collega) en ik samen opgegeten. En het was heerlijk. Zat van alles aan groen spul door; venkel, broccoli, courgette, doperwten, rode ui en tomaat.

De berichten. Dat worden er maar liefst 3 (!) Ik presenteer mijn belevenissen dit keer weer eens in de vorm van foto's met onderschrift. Geniet ervan!


Op deze foto behalve een heleboel water ook de witte zeecontainer. Dat is het slachtlokaal voor de afdeling 'Poultry dissection' in het B-gebouw. Men was blijkbaar vergeten dat kippen via een 'vieze' ingang binnen horen te komen. Hup, hak een gat in de muur, container er tegenaan, airco erin fixen klaar... Juist ja.




Kijk... hier wordt elke docent toch MOE van... Dit is zo'n beetje de instelling van de gemiddelde leerling. Zouden ze echt niet snappen dat ze hun zooi IN de container mogen dumpen? Of zijn ze wellicht ECHT zo gigantisch LUI om de klep op te tillen? Dat zou best wel heel sneu zijn. Dit is sowieso triest.



Hier zien jullie de werkplaats van de richting Maintenance and Repair. Haha, volgens mij wordt er niet zo heel veel ge-repaired... Nou ja, dankzij al het water laat het pleisterwerk van dit gebouw spontaan los. Is er vorig jaar begin juli opgesmeerd... Dat noem je nou Saudi-kwaliteit ;-) En om de hoek is het nog vele malen erger en hangen de lappen naar beneden. Ik zeg werk aan de winkel...


Dit zijn de tea boys van de eerste verdieping van het gebouw waar wij (de docenten); het C-gebouw. Hier worden ook de lessen en practica gegeven. Nou ja, mijn practica zijn op de boerderie! Maar waarom deze foto? Wel, toen wij zaterdag op school arriveerden en met frisse moed voor de nieuwe week het C-gebouw binnen stapte werden wij overvallen door een waterval die van de trap van de eerste verdieping naar beneden stroomde... Aan de andere kant van het gebouw was een lek in het dak ontstaan door al het water. De hele gang van de eerste verdieping stond blank... En de tea boys maar dweilen en vegen met trekkers en bezems. En de leerlingen kregen zowaar 'regen-vrij'....... Jaja, zo gaat dat hier. Ook de volgende dag zouden de leerlingen er niet zijn vanwege de overlast door het water. Nu zul je denken: overlast? Wel, bekijk de volgende foto's maar! En de burgemeester van Al-Kharj had besloten om alle scholen te sluiten vanwege de regen. Nu valt onze school daar niet onder maar de leerlingen hebben uiteraard vriendjes op die andere scholen en dan trekken ze hun eigen conclusie, natuurlijk wel waar zij het meest van profiteren (op de korte termijn althans...).  


Normaliter is mijn uitzicht vanuit mijn slaapkamer best aardig met een prachtige zonsondergang. Nu ziet het er echter iets anders uit... En dit weer is echt heel apart om mee te maken. Het koelt gelijk erg af en het is gewoon bibberweer. Links op de foto de 'watertoren'... haha. Dit was trouwens zaterdagmiddag toen we thuis kwamen van het werk. Je kijkt in de richting van Riyadh; het Noorden dus.




En hier kijk je ongeveer naar het Oosten. Grauw allemaal.




Hier nog een keer hetzelfde plaatje. Maar nu met de focus op de plassen op straat. Je denkt echt 'wat is dit?'


En dit was rond middernacht. Er was nog een beetje water naar beneden gekomen... Understatement van de eeuw... Kijk maar naar de auto. Dit is de straat direct achter het hotel. En ook weer gezien vanuit mijn slaapkamer.


Ja hup! Doorrijden a.u.b. Die Saudi's schijten 7 kleuren bij een paar spetters. Haha. Zo bizar hard als ze normaal rijden zo traag gaat het met deze condities. Op zich ook wel logisch natuurlijk. Het lijkt wel een kanaal, maar het is toch echt de weg! Dit weer hebben we afgelopen week nog wel een gehouden. Men zei dat het tot gisteren zou duren, maar gelukkig hadden we dinsdag al weer wat beter weer (lees: minder water).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten