vrijdag 3 mei 2013

Een interessante les!

Het 2e bericht dat ik schrijf op mijn zondag wordt eveneens gepresenteerd in de vorm van foto's met tekst & uitleg. Veel plezier.


Deze les Animal Health & Physiology (jahaaa, krijg ze dat maar eens uitgelegd!) ging over de verschillende 'systemen' in het lichaam van de koe. Het eerste uur had ik bijna helemaal nodig om de uitspraak (!) van de woorden 'reproductive system' er goed in te krijgen... Daarna ging het gelukkig iets vlotter met de overige systemen (zie het white bord). Illustraties helpen bij dit niveau ook heel erg heb ik gemerkt. Logisch ook met mijn talent ;-) In het tweede en derde uur had ik ze de opdracht gegeven om het 'digestive system' van de koe uit te zoeken en daarvan een mooi blokdiagram (o.i.d.) te maken. Zo verbaasd (negatief) als ik het eerste uur was, zo verheugd (positief dus) was ik toen ik de leerlingen toch best ijverig met deze opdracht aan het werk zag. Het land dus blijkbaar wel... Maar er is overigens geen pijl op te trekken hoor; de ene dag gaat het wel en de volgende dag weer totaal niet.


Khalid aan het werk met zijn laptop.


Faisal en Tarik zijn mooi samen bezig.


Hier zijn Faisal en Tarik druk aan het zoeken naar de juiste informatie. Dat is trouwens nog zoiets heh. Hebben ze een mooie website gevonden, zeg ik dat ze die maar moeten opslaan.... Zie ik dat ze de hele website 'kopiëren' en in Word plakken... 'Like this teacher?'... Nee oenemetoet! Daar heb je de bladwijzers of favorieten voor in je internet browser. Maar dat wisten ze nog niet. Voel met net een manus van alles af en toe.


En dit was de 'constante factor' van mijn klasje afgelopen week. Van voor naar achter: Faisal, Tarik, Musab, Khalid en Hussein. Maar, deze jongens zijn toch maar mooi aan het werk!


Faisal heeft nog niet helemaal door dat hij het toch echt zelf moet doen. En dan wel steeds vragen of het tentamen alsjeblieft niet al te moeilijk zal zijn... Jaja, als hij steeds afkijkt dan schrikt hij zich bij het tentamen straks wel een hoedje denk ik.


Hee! Dit heb ik eerder gezien ;-)
 

Volgens mij hebben Faisal en Tarik nog niet helemaal door waar ze nou eigenlijk naar kijken... Dat komt nog wel. Nu doen ze in ieder geval erg hun best.


Ja kijk Faisal! Dat moet het zijn... denk ik.


Snel opschrijven dan! Goed zo jongens!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten